صادرات برگه زردآلو گوگردی بسته بندی شده

صادرات برگه زردآلو که با گوگردی زنی تولید شده است را می بایست با رعایت اصول رطوبت مطلوب برگه، مقدار مناسب گوگرد داخل برگه و طعم خوشمزه آن با بسته بندی جذاب به نتیجه خوبی رسانید.
خوشبختانه کشور ایران از نگاه آمار سازمان فائو دومین تولید کننده زردآلوی جهان است و جالب تر اینکه انواع رقم ها در جغرافیای شهرهای مختلف به کشت می رسد. اما در بحث تبدیل زردآلوهای خوشمزه به برگه زردآلو گوگردی و آفتابی، متأسفانه کم و کاستی ها دیده می شود که با این موانع صادرات ناچیزی انجام می گیرد.
کشور ترکیه رقیب ایران توانسته با کنترل و مراقبت های اصولی در صادرات برگه زردآلو بسیار موفق عمل کند. دلیل محبوبیت پایین و صادرات کم برگه زردآلو ایرانی به عوامل زیاذی بستگی دارد که چند مورد آن عبارتند از:

  • استفاده از زردآلوهایی با مرغوبیت پایین و عدم یکدست سازی سایز و کیفیت زردآلو به هنگام چیدن در طَبَق های چوبی
  • مهارت ناکافی برخی افراد در مراحل گوگرد زنی با عدم کنترل رطوبت و مقدار گوگرد مورد نیاز
  • بسته بندی نامناسب محصول با عدم رعایت استانداردهای این بخش.

    صادرات برگه زردآلو

صادرات برگه زردآلو در ایران

متأسفانه با ناکارآمدی برخی تولیدی ها مشکل صادرات برگه زردآلو وجود دارد و کشور ایران با این حجم برداشت زردآلو، در رده های خیلی پایین تر صادرکنندگان قیسی و برگه زردآلو جایگاه دارد. حل این معضل با رعایت ریزبینانه اصول فرآیند فرآوری می توانند محقق شود که کشور ترکیه با این هدف به یکی از بزرگترین صادر کنندگان در جهان تبدیل گشته است.

تولید برگه زردآلو گوگردی بسته بندی شده

برگه زردآلو گوگردی در طی تنظیم دما و رطوبت مرحله گوگرد زنی به همراه رعایت صحیح دمای خشک کردن، با کیفیت ممتاز قابل فرآوری خواهد بود که البته جلوتر از همه این رویه ها می بایست زردآلوهای سالم با سایز یکدست را انتخاب نمود. پس از نهایی شدن تولید برگه زردآلو، مهمترین مسئله بسته بندی خوب آن است که همین بخش نیز استانداردهای خاصی را می طلبد که متأسفانه در همه مراحل تولید و بسته بندی قیسی و برگه زردآلو، کم و کاستی هایی دیده می شود و صادرات خیلی کمتر اتفاق می افتد.

صادرات برگه زردآلو

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما