بهترین قیسی زردآلو ایرانی چگونه تولید می شود؟

بهترین قیسی زردآلو ایرانی از نظر استانداردها می بایست برخوردار از چه مشخصات و خصوصیاتی باشد؟ آیا می دانید تولید قیسی مرغوب چگونه انجام گرفته و شامل چه مراحلی می شود؟
قیسی گوگردی و نام دیگر آن زردآلو خشک، میوه خشکی مغذی و محبوب پر از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن می باشد. همواره زمانی که زردآلو به طور اصولی خشک می شود، به مقدار چند برابر به کالری آن و برخی ویتامین های موجود افزوده می گردد.

بهترین قیسی
از نظر تحقیقات برتری برگه قیسی زردآلو نسبت به میوه تازه زردآلو با دلیل های محکم اثبات شده است و در دنیا برای تولید این محصول استانداردها و قواعدی وضع شده است و اکثر کشورها تولید کننده مرغوب ترین آن هستند که ایران در این رقابت سهم کمتری دارد. بهترین قیسی ایران به دلیل برخی کم و کاستی ها در امکانات تولید و نیز دانش کم تولید کنندگان با حجم کمتری موجود است و باید بر روی موضوع فرآوری دقت کافی نمود.

بهترین قیسی

مشخصات تولید بهترین قیسی ایران

امروزه کشورهای دارنده ی بیشترین حجم برداشت انواع زردآلو در راستای تولید بهترین قیسی تلاش زیادی را طبق استانداردهای شاخص به انجام می رسانند و در ایران نیز باید این موضوع با جدیت دنبال شود. بهترین قیسی ایران می تواند با این مشخصات تولید شود که عبارتند از:

  • مقدار درصد گوگردی زنی قیسی می بایست طبق استانداردها بین 900-2000ppm باشد که البته برای صادرات، طبق قوانین کشورها این مقدار متفاوت است.
  • رطوبت بهترین قیسی تقریباً در همه کشورها شاخص ثابتی دارد که بین 22-25 درصد است.
  • بهترین قیسی از نظر سایز هر چه بزرگتر باشد نمره کیفی بالاتری کسب می کند و می بایست طبق استانداردها در بسته بندی شیک ارائه گردد.

بهترین قیسی که با روش اصولی تولید شود، نباید دارای بافت سفت تر، رنگ تیره تر و کدرتر و طعم تلخ با شیرینی کم داشته باشد. متأسفانه در کشور ایران خیلی به اهمیت تولید قیسی پرداخته نمی شود و در مواقعی شاهد هستیم که رنگ قیسی گوگردی تیره و کدر و دارای طعم تلخ می باشد که این موارد ضعف بسیاری را در صادرات پیش می آورد.

بهترین قیسی

مراحل تولید بهترین قیسی زردآلو

همیشه نتایج بهتری به جهت رعایت کامل و دقیق اصول تعریف شده در مراحل تولید قیسی رقم می خورد که شما نیز می توانید با تلاشی بر پایه قواعد و استانداردها، بهترین قیسی را تولید کنید. مراحل تولید بهترین قیسی شامل نکات زیر می شود:

  • زردآلوها را روی طَبَق های چوبی پهن کنید. تأکید می شود برای خشک شدن بهتر هر دو طرف قیسی با یک میزان معین، از طَبَق های چوبی و یا سطح صاف چوبی بهره گیرید.
  • در مرحله دوم از مقدار مصرفی گوگرد بین 900-2000ppm استفاده شود که البته برای صادرات عدد گوگرد مصرفی 2000 و بالاتر ملاک است چرا که سفتی بافت مناسب شده و مدت ماندگاری قیسی برای بیشتر از 6 ماه خواهد بود.
  • در مرحله سوم دمای خشک کردن می تواند بین 50-68 درجه باشد و رطوبت نیز باید کنترل شود تا طعم و سفتی قیسی بعد از مدتی تغییر نکند.

باید توجه داشت تولید بهترین قیسی طبق مقدار گوگرد مصرفی، دمای خشک کردن و رطوبت با کمی تفاوت حاصل می شود اما برای صادرات می بایست طبق استاندارد خاص هر کشور هدف، اقدام کرد.

بهترین قیسی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما